Menu

Obec Toporec
ObecToporec

Výročná správa za rok 2013

Výročná správa za rok 2013

VÝROČNÁ SPRÁVA

OBCE TOPOREC

za rok 2013

OBSAH

1. Základná charakteristika Obce Toporec........................................................................ 3                                                                                 

1.1   Geografické  údaje ........................................................................................................3                                                            

    1.2   Demografické údaje................................................................................................ 3                                                                                           

    1.3   Symbolyobce..........................................................................................................................4                                                                                                                  

    1.4   História obce.......................................................................................................... 4

    1.5   Správa a život obce................................................................................................ 5

    1.6   Výchova a vzdelanie............................................................................................. 6          

    1.7   Zdravotníctvo........................................................................................................ 6

    1.8   Kultúra................................................................................................................... 6

    1.9   Hospodárstvo........................................................................................................ 7

    1.10 Organizačná štruktúra obce................................................................................... 7

 

2. Rozpočet obce na rok 2012 a jeho plnenie.................................................................... 7

    2.1  Vývoj hospodárenia obce s porovnaním na rok 2009............................................. 8

    2.2  Plnenie rozpočtu..................................................................................................... 9

3. Plán rozpočtu na roky 2010 – 2011............................................................................. 11

4. Bilancia aktív a pasív................................................................................................... 12

    4.1  Aktíva................................................................................................................... 12

    4.2  Pasíva.................................................................................................................... 12

5. Vývoj pohľadávok a záväzkov.................................................................................... 13

    5.1  Pohľadávky.......................................................................................................... 13

    5.2  Záväzky................................................................................................................ 13

 

6. Hospodársky výsledok obce v eurách......................................................................... 13

7. Ostatné dôležité informácie......................................................................................... 14

    7.1  Prijaté granty a transfery...................................................................................... 14

    7.2  Poskytnuté dotácie............................................................................................... 15

8. Významné kapitálové výdavky................................................................................... 15

9. Predpokladaný budúci vývoj činnosti......................................................................... 16

   

1. Základná charakteristika Obce Toporec

Obec Toporec je samostatný územný samosprávny celok Slovenskej republiky. Obec je právnickou osobou, ktorá samostatne hospodári s vlastným majetkom a s vlastnými príjmami. Základnou úlohou obce pri výkone samosprávy je starostlivosť o všestranný rozvoj jej územia a o potreby jej obyvateľov.

1.1  Geografické údaje

Obec leží na južnom úpätí Spišskej Magury, vzdialená asi 2 km od rázcestia do Podolínca  

v 6 km dlhom údolí, ktoré sa tiahne od rázcestia, kde je zastávka železničnej trate, na sever; cesta vedie ďalej cez sedlo Javor do Veľkej Lesnej a do Červeného kláštora. Je to najkratšie spojenie z údolia Popradu do údolia Dunajca.

 

Celková rozloha obce: 28 ha

Priemerná nadmorská výška: 630 m

 

1.  Demografické údaje

Počet obyvateľov k 31. 12. 2013:

 

Veková kategória

Pohlavie

Spolu

Muži

Róm

Muži

Neróm

Ženy

Róm

Ženy

Neróm

0

15

3

5

3

26

1 - 4

44

16

70

14

144

5 – 9

63

22

52

17

154

10 – 14

52

25

64

19

160

15 – 19

64

26

58

18

166

20 - 24

68

27

53

18

166

25 - 34

101

43

101

49

294

35 – 44

87

47

98

47

279

45 – 54

61

47

75

31

214

55 – 64

44

23

36

30

133

65 – 74

20

17

16

32

85

74 - 84

7

6

27

7

47

85 +

1

1

3

3

8

Spolu

627

303

658

288

1876

 

1.3  Symboly obce

Erb obce: v modrom štíte dva červené štíty, v prvom zlatý kríž, v druhom zlatý súkenicky slák, za štítmi sú ako nosiči strieborní zlatovlasí sv. Filip a sv. Jakub ml., každý drží na hrudi zlatú knihu.

 

 

Vlajka obce: pozostáva zo siedmich pozdĺžnych pruhov vo farbách žltej, červenej, bielej, červenej, žltej, červenej a bielej. Vlajka je ukončená tromi cípmi.

1.4  História obce

Vo viacerých prípadoch sa pri výročiach obcí a miest hovorí o ich prvej písomnej zmienke.

V tom prípade je známe, kedy obec či mesto už existovali, pričom je isté, že jestvovali už pred týmto termínom. Tak je to i v prípade Toporca, ktorý sa po prvý raz spomína v listine Spišskej kapituly, vystavenej v deň mučeníkov Jána a Pavla roku 1297. V tejto listine vystavenej pre obec Maldur (dnes Podhorany) sa určujú hranice obecného chotára, ktorý susedí s chotárom Nového Toporca (Nova Toprich) i s chotárom Starého Toporca (Antiqua Toprich). Roku 1297 existovali teda už dva Toporce, jeden starší, druhý mladší, čo znamená, že už pred nemeckou kolonizáciou muselo tu byt staršie, čisto slovenské osídlenie. Zakladateľmi oboch Toporcov boli šľachtici zo Spišského Hrhova, ktorí už koncom

13. storočia na základe nemeckého práva doosídľovali staršie osady so slovenským obyvateľstvom, ktoré už pred príchodom nemeckých osadníkov obývali túto časť Spiša.

V tom čase šľachtici zo Spišského Hrhova, známi pod názvom Gorgeyovci, založili na základe výhod nemeckého práva v tejto časti Spiša aj ďalšie osady. Medzi staršími dedinami, ktoré sa roku 1310 stali predmetom rodinnej deľby, bola aj osada Senwalth (Schonwald); ide o dnešnú miestnu časť Toporca nazývanú Pustovec.

1.5  Správa a život obce

Na čele obce stál volený richtár. Obecnou správou vyhotovené písomnosti sa potvrdzovali obecnou pečaťou.

Najstaršia časť obce bola postavená pozdĺž potoka medzi starým kaštieľom a katolíckym kostolom. V roku 1681 bolo evanjelikom dovolené postaviť artikulárny kostol. Pozemok na stavbu kostola daroval zemepán Ezechiel Görgey. Od tej doby pokračovala výstavba obce smerom na juh po oboch stranách potoka, z ktorého sa brala voda na rôzne účely. Kvôli mlynom i výrobe elektrického prúdu sa robili v potoku hrádze.

Stredobodom obce boli oba kostoly so školami a farami. Novým stredobodom obce sa stala budova „Konzumu” s naproti sa nachádzajúcou mliekárňou.

Toporeckí roľníci pestovali aj zemiaky a obilie okrem nich aj ľan, z ktorého sa vyrábalo plátno; jeho výrobou sa obec stala známou. Kvôli využitiu nadbytočného množstva zemiakov bol roku 1900 založený Gazdovský liehovarský spolok v Toporci. Dňa 1.apríla bol spolok zapísaný do firemného registra. Na valnom zhromaždení 17.októbra 1926 bola schválená likvidácia spolku.

Veľký ohlas malo v obci založenie Potravného družstva Toporec roku 1902, kedy bolo aj zapísané do firemného registra. V „Konzume“ bol k dispozícii všetok tovar potrebný pre roľnícku rodinu. Roku 1935 bola uprostred obce postavená honosná budova. Okrem obchodných miestností bola tu veľká sála s javiskom, veľká kuchyňa, na poschodí bol byt pre vedúceho. Od roku 1938 bola v budove zriadená škôlka. Keď vo februári 1948 nastalo obdobie socializmu, začali sa tvoriť socialistické výrobné pomery, ktorým padli za obeť  všetky súkromné i družstevné živnosti. Na tomto základe skončilo svoju existenciu aj toporecké „Potravné družstvo“, a to roku 1950. Do roku 1919 bol v obci ešte obchod s miešaným tovarom a krčmou. Do obce patrili aj horárne na Pustovci.

Požiare boli v minulosti v obciach častými hosťami. Známe sú požiare v Toporci v rokoch 1705 a 1864, kedy zhoreli kostol i fara. Zvlášť osudný požiar postihol Toporec dňa 17. septembra 1937.

Pôvodne bolo stavebným materiálom drevo, až od 20.storočia sa začalo budovať z kameňa a po požiari roku 1937 aj z tehál. Strechy boli pôvodne slamené, neskôr šindľové a po požiari (1937) sa pokrývali strechy škridlou alebo plechom.

Významným činom pre Toporec bolo zriadenie poštového úradu v roku 1955, ktorého vedúcim bol dlhé roky Ján Bobák. Menovaný tam pracoval do roku 1976, kedy sa s rodinou vysťahoval do SRN, ako posledná nemecká rodina z Toporca. V tom roku bola zriadená aj predajňa obuvi a textilu.

V oblasti výstavby veľký význam mala cesta, ktorá viedla cez Toporec a súčasne aj spájala dedinu. Prvú asfaltovú cestu z križovatky Toporčík až na koniec obce urobili v roku 1961 a to umožnilo aj zavedenie pravidelnej autobusovej linky Toporec - Kežmarok.

Prvou stavbou širšieho významu pre obec bola výstavba základnej školy a učiteľskej bytovky. Už samotný projekt ukazoval, že kapacita školy nepostačí, ale napriek tomu sa škola postavila podľa pôvodných plánov v rokoch 1966-1967.

Dom č. 1 na začiatku dediny bol v roku 1978 zrenovovaný na materskú školu.

Vzhľadom na to, že toporecké studne nemali nezávadnú pitnú vodu, bolo nutné postaviť aj vodovod. Jeho výstavba sa začala v roku 1979, v roku 1982 bol postavený vodojem na kopci Mitliwag a vodovod začal slúžiť v roku 1983.

1.6  Výchova a vzdelanie

V súčasnosti poskytuje výchovu a vzdelávanie detí v obci:

Ø  Základná škola Toporec

Ø  Špeciálna základná škola Toporec

Ø  Stredná odborná škola, detašované pracovisko Toporec

Ø  Materská škola Toporec

Základná škola Toporec je v zriaďovateľskej pôsobnosti obce od roku 2005. V zmysle  § 22 zákona o účtovníctve č. 431/2002 Z.z. je obec povinná zostaviť konsolidovanú účtovnú závierku. Obec Toporec je materskou účtovnou jednotkou a Základná škola Toporec tvorí dcérsku účtovnú jednotku.

Na základe analýzy doterajšieho vývoja možno očakávať, že rozvoj vzdelávania bude orientovaný na skvalitnenie výchovno-vzdelávacích procesov. Dôkazom čoho je aj lepšia vybavenosť učební rôznymi učebnými pomôckami, ktoré prispejú k zlepšeniu a motivácií žiakov k získavaniu nových vedomostí. V roku 2010 bol ukončený projekt „Generálna rekonštrukcia základnej školy“. Touto rekonštrukciou by sa mali znížiť prevádzkové náklady základnej školy.

1.7  Zdravotníctvo

Zdravotnú starostlivosť v obci poskytuje spoločnosť Dudáš, s. r. o., - ambulancia všeobecného lekára pre dospelých.

1.8  Kultúra

Spoločenský a kultúrny život v obci vzrástol oproti minulým rokom. Svedčí o tom aj fakt, že sa usporadúvajú rôzne spoločenské akcie. Jednou a veľmi významnou kultúrnou akciou je „Stretnutie rodákov obce“, ktoré bolo v roku 2013 usporiadané už po šiesty krát. Na tomto podujatí sa stretávajú rôzne vekové kategórie obyvateľov, ktorí v obci žijú alebo sa odsťahovali, ale veľmi radi sa vracajú späť. Celé toto stretnutie je obohatené o pestrý kultúrny program.

Ďalšou spoločenskou akciou, ktorá sa vykonáva každoročne začiatkom júla sú „Hasičské preteky“. Zúčastňujú sa tu družstvá z okolitých dedín, ktoré medzi sebou súťažia, a víťaz získava už známy „Pohár starostu obce“.                                                             

V októbri sa každoročne uskutočňuje „Stretnutie s dôchodcami“. Pre dôchodcov je pripravený pekný program, pohostenie a malý darček pre spomienku.

Tak ako aj minulý, tak aj tento rok obec usporiadala na Námestí sv. Michala tzv. „Deň sv. Mikuláši“ – program určený hlavne pre deti.

Na základe analýzy doterajšieho vývoja možno očakávať, že kultúrny život v obci sa bude postupne rozvíjať o viac spoločenských akcií a podujatí, aby si každý občan mohol vybrať to, čo ho najviac zaujíma.

1.9  Hospodárstvo

V obci sa nachádza päť obchodov, ktoré väčšinou poskytujú predaj základných ale aj ostatných potravín. Z nich sú dve večierky, ale aj obchod s drogistickým tovarom.

V obci sú dve stolárske dielne. V jednej z nich sa vyrábajú barly pre zdravotnícke zariadenia. Nachádza sa tu píla, známa ako „Píla pri kaštieli“. 

Na malé posedenie chodia obyvatelia do miestnej kaviarne alebo krčmy.

1.10 Organizačná štruktúra obce

Starosta obce: PhDr. Jozef Potanko je predstaviteľom obce a najvyšším výkonným orgánom obce. Funkcia starostu je verejná funkcia. 27. 11. 2010 sa uskutočnili komunálne voľby. Spomedzi piatich uchádzačov o kreslo starostu obce vyhral voľby staronový starosta, ktorý vykonáva túto funkciu už piate volebné obdobie s celkovým počtom hlasov 266.

Zástupca starostu obce: Mgr. Albín Fischer zastupuje starostu počas jeho neprítomnosti alebo nespôsobilosti na výkon funkcie.

Obecné zastupiteľstvo je zastupiteľský zbor obce zložený z deviatich poslancov v priamych voľbách obyvateľmi obce na štyri roky. Počet kandidátov na poslancov v komunálnych voľbách 2010 bolo 32 kandidátov. Do zastupiteľstva sa dostali deviati, ktorý mali najviac hlasov. Obecné zastupiteľstvo tvoria dve ženy a sedem mužov.

Obecné zastupiteľstvo na svojom prvom zasadnutí zvolilo tieto stále komisie: stavebnú, poriadkovú, požiarnu, finančnú a ekonomickú a komisiu verejného záujmu.

2. Rozpočet obce na rok 2013 a jeho plnenie

Rozpočet obce je základným nástrojom finančného hospodárenia v príslušnom rozpočtovom roku, ktorým sa riadi financovanie úloh a funkcií obce v príslušnom rozpočtovom roku. Rozpočet obce je súčasťou rozpočtu verejnej správy. Rozpočtový rok je zhodný s kalendárnym rokom. Rozpočet obce vyjadruje samostatnosť hospodárenia obce. Rozpočet obce obsahuje príjmy a výdavky, v ktorých sú vyjadrené finančné vzťahy:

–        k právnickým osobám a fyzickým osobám - podnikateľom pôsobiacim na území obce,

–        ako aj k obyvateľom žijúcim na tomto území vyplývajúce pre ne zo zákonov a z iných všeobecne záväzných právnych predpisov, zo VZN obce, ako aj zo zmlúv.

Rozpočet obce sa teda vnútorne člení na bežné príjmy a bežné výdavky (bežný rozpočet), kapitálové príjmy a kapitálové výdavky (kapitálový rozpočet) a finančné operácie.

Rozpočet obce na rok 2013 bol zostavený ako vyrovnaný.

Rozpočet obce na rok 2013 bol schválený obecným zastupiteľstvom dňa 04. 01. 2013 uznesením číslo 70/2013.

 

2.1 Vývoj hospodárenia obce a jej rozpočtovej organizácie s porovnaním na rok 2012

Porovnanie bežných príjmov a výdavkov v roku 2013 oproti roku 2012

Bežné príjmy a výdavky

2013

2012

Bežné príjmy obce

 1 089 820,92 Eur

1 005 601,38 Eur

Bežné príjmy školy

        3,63 Eur

       3 855,20 Eur

Bežné výdavky obce

    419 381,52 Eur

   471 398,53 Eur

Bežné výdavky školy

   433 843,48 Eur

   430 915,64 Eur

 

Porovnanie kapitálových príjmov a výdavkov v roku 2013 oproti roku 2012

Kapitálové príjmy a výdavky

2013

2012

Kapitálové príjmy obce

0 Eur

    37 597,06 Eur

Kapitálové príjmy školy

0 Eur

                  0 Eur

Kapitálové výdavky obce

89 413,91 Eur

   58 489,14 Eur

Kapitálové výdavky školy

0 Eur

                 0 Eur

 

Porovnanie finančných operácií príjmových a výdavkových v roku 2013 oproti roku 2012

Finančné operácie (FO)

2013

2012

FO príjmové – obce

                 0 Eur

           0 Eur

FO príjmové – školy

                 0 Eur

           0 Eur

FO výdavkové – obce

9 700,90 Eur

10 582,80 Eur

FO výdavkové – školy

                 0 Eur

           0 Eur

 

 

Obec Toporec vykazuje  za rok 2013 prebytok vo výške 147 185,64,- €.

Po zapojení finančných operácii bol dosiahnutý prebytok celkového hospodárenia obce vo výške 137 484,74,- €.

Rozhodujúcou položkou bežných príjmov je podiel na daniach fyzických osôb. Jedná sa o podiel na dani, ktorá je v správe štátu a výška podielu obcí na tejto dani je určená štátnym rozpočtom. Podľa schváleného prerozdeľovacieho mechanizmu boli finančné prostriedky poukazované obciam mesačne prostredníctvom daňových úradov. Ďalšiu časť bežných príjmov tvoria vlastné príjmy pozostávajúce z miestnych daní a poplatkov, z nedaňových príjmov, výnosov z finančných prostriedkov obce.

Podiel na daniach FO má charakter vlastných príjmov, môžu byť použité na krytie výdavkov obce podľa vlastného rozhodnutia. Bežnými príjmami obce sú aj dotácie a transfery zo štátneho rozpočtu na financovanie prenesených kompetencií, granty od štátnych subjektov verejnej správy (základné školstvo, vzdelávacie poukazy, dopravné žiakov, register obyvateľstva, životné prostredie, doprava a komunikácie, hmotná núdza – stravovanie, školské potreby, aktivačná činnosť, dohoda podľa paragrafu 50J, terénna sociálna práca, rodinné prídavky – obec je osobitným príjemcom), voľby.

Rok 2013 bol úspešný aj na získavanie financií z eurofondov. Z týchto prostriedkov obec financovala realizáciu schválených investičných a neinvestičných projektov do výšky 95 % z celkových nákladov . Na 5 %  spolufinancovanie boli použité vlastné rozpočtové prostriedky.  

 

Tvorba rezervného fondu:

V zmysle ustanovenia § 16  odsek 6 zákona č.583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa na účely tvorby peňažných fondov pri usporiadaní prebytku rozpočtu obce podľa § 10 ods. 3 písm. a) a b)  citovaného zákona,  z tohto  prebytku vylučujú v sume 2 447,11 € finančné prostriedky viazané, ktoré prišli v roku 2013 a do konca roku neboli vyčerpané.

Návrh tvorby:

Rezervný fond

Suma v €

ZS k 1.1.2013

115 876,98         

+ viazané prostriedky z roku 2012

+ prebytok hospodárenia za rok 2013

2 240,55

147 185,64

- splátky úveru, kryté prebytkom hospodárenia za  

   rok 2013

- viazané prostriedky z roku 2013

- čerpanie RF

 

-  9 700,90

-  2 447,11

- 115 876,98

KZ

    137 278,18     

Na tvorbu rezervného fondu sa použije prebytok z rozpočtového hospodárenia roka 2013 a prebytky z minulých rokov, ktoré boli na bankových účtoch.

Prebytok rozpočtu zistený podľa ustanovenia § 10 ods. 3 písm. a) a b) zákona č.583/2004 Z.z. za rok 2013 vo výške 147 185,64  €, bol na základe rozhodnutia obecného zastupiteľstva uznesením č.................. zo dňa ...................... schválený na tvorbu rezervného fondu a splátky úveru zo ŠFRB.

2.2 Plnenie rozpočtu podľa jednotlivých rozpočtových kapitol

Tabuľka obsahuje prehľad čerpania bežných výdavkov podľa jednotlivých rozpočtových kapitol a podľa jednotlivých položiek rozpočtovej skladby.

č. kap.

Text

Skutočnosť

v celých Eur

01.1.1.6

Verejná správa

159 356,91

01.6.0

Voľby

411,27

03.2.0

Požiarna ochrana

3 776,02

04.5.1

Cestná doprava

871,70

05.1.0

Nakladanie s odpadmi

15 423,73

05.4.0

Ochrana prírody a krajiny

9 680,91

06.2.0

Rozvoj obcí – aktivačná činnosť

13 056,02

06.4.0

Verejné osvetlenie

7 074,60

08.1.0

Šport

10 098,60

08.2.0.5

Knižnice

309,39

08.2.0.9

MKS, stretnutie s dôchodcami

8 641,42

08.3.0

Ostatné kultúrne služby

538,01

09.1.1.1

Materská škola

58 549,75

09.6.0.1

Školská jedáleň

17 321,39

10.2.02

Ďalšie sociálne služby – opatrovateľská služba

1 330,16

10.7. 0

Soc. pomoc v hmotnej núdzi

78 438,75

10.7.0.3

Komunitné centrum

34 502,89

 

Bežné výdavky celkom

419 381,52

 

Kapitola 01.1.1.6 – verejná správa zahŕňa všetky výdavky, tzn. platy, odvody, cestovné, všeobecné služby, všeobecný materiál, reprezentačné výdavky, pohonné hmoty, rutinnú a štandardnú údržbu, propagáciu a reklamu, poistenie, servis, údržba, opravy...

Kapitola 01.6.0 – voľby zahŕňa výdavky spojené s uskutočnením volieb.

Kapitola 03.2.0 – požiarna ochrana zahŕňa všetky výdavky spojené s činnosťou a prevádzkou DHZ, vrátane výdavkov na energie, palivá a ostatný materiál a služby. 

Kapitola 04.5.1 – cestná doprava zahŕňa údržbu ciest v zimnom období.

Kapitola 05.1.0 – nakladanie s odpadmi zahŕňa všetky úhrady faktúr za vývoz TKO

Kapitola 05.4.0 – ochrana prírody a krajiny – náklady spojené s protipovodňovými opatreniami

Kapitola 06.2.0 – rozvoj obcí – aktivačná činnosť patria sem výdavky na mzdy koordinátorov AČ, všeobecný materiál, pomôcky, odevy.

Kapitole 06.4.0 – verejné osvetlenie obsahuje výdavky na prevádzku verejného osvetlenia.

Kapitola 08.1.0 – šport obsahuje výdavky na vyplácanie miezd (DOVP) zamestnancov, všeobecný materiál, energie, voda

Kapitola 08.2.0.5 – knižnica obsahuje výdavky na nákup kníh, novín a časopisov pre potreby knižnice.  

Kapitola 08.2.0.9 – MKS, stretnutie s dôchodcami obsahuje činnosti súvisiace s prípravou a uskutočňovaním stretnutí s dôchodcami, nákup materiálu do kultúrneho domu, rutinnú a štandardnú údržbu kultúrneho domu, oslavy obce.

Kapitola 08.3.0 – ostatné kultúrne služby - výdavky spojené s údržbou rozhlasu a koncesionárskymi poplatkami.

Kapitola 09.1.1.1 – materská škola obsahuje výdavky spojené s chodom materskej školy, rutinnou a štandardnou údržbou, nákupom spotrebného materiálu. Patria sem aj mzdy a odvody zamestnancov MŠ.

Kapitola 09.6.0.1 – školská jedáleň obsahuje výdavky za všeobecný materiál a poštové služby školskej jedálne, taktiež aj nákup pracovných strojov a zariadení.

Kapitola 10.2.0.2 – opatrovateľská služba – výdavky určené na mzdy opatrovateliek

Kapitola 10.7.0 – sociálna pomoc v hmotnej núdzi sú výdavky na stravovanie detí z rodín v hmotnej núdzi a na úhradu prídavku na dieťa. Tieto výdavky sú pokryté z transferu na tento účel. 

Kapitola 10.7.0.3 – komunitné centrum – v kapitole sú obsiahnuté výdavky na mzdy, materiál, poštovné a telekomunikačné služby pracovníkov komunitneho centra.

3. Plán rozpočtu na roky 2013– 2014

V pláne rozpočtu uvádzame v prvom rade skutočnosť roku 2013 pre príjmy a výdavky a na základe toho uvádzame aj plán na roky 2014, 2015

 

Skutočnosť       k 31. 12. 2013

Plán na rok 2014

Plán na rok 2015

Príjmy celkom

1 089 820,92 Eur

1 247 700

1 119 176

z toho:

 

 

 

Dátum vloženia: 28. 6. 2015 0:00
Dátum poslednej aktualizácie: 28. 6. 2015 0:00

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.
Voľne k stiahnutiu:

Kontakt

OBEC TOPOREC
Námestie sv. Michala 76/2
059 95 Toporec

Tel.: 052 / 458 40 46
outoporec@slnet.sk

www.toporec.sk
IČO: 00 326 631

DIČ 2020697316

VÚB Banka: oooooooooooo

Preklad (translations)

Czech English French German Hungarian Italian Polish Russian Slovak Spanish

Kalendár

Po Ut St Št Pia So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Mapový portál obce

mapový portálVážení občania, dávame Vám do pozornosti nový mapový portál našej obce. Tu môžete získať aktuálne informácie o vlastníckych vzťahoch, vyhľadať listy vlastníctva, prípadne služby v obci.

Návštevnosť

Návštevnosť:

ONLINE:2
DNES:54
TÝŽDEŇ:1817
CELKOM:706349