Návštevnosť
Návštevnosť:
ONLINE:1
DNES:356
TÝŽDEŇ:1259
CELKOM:712590
Záverečný účet obce za rok 2012
ZÁVEREČNÝ ÚČET
OBCE TOPOREC
za rok 2012
Ročný rozbor rozpočtového hospodárenia obce Toporec za rok 2012
Rozpočtové hospodárenie obce Toporec, tvorba príjmov a oblasť výdavkov finančných prostriedkov sa riadili podľa rozpočtu obce na rok 2012, ktorý bol schválený uznesením OZ Toporec č. 34/2011 zo dňa 16. 12. 2011
Záverečný účet obce je súhrnný dokument, ktorý prezentuje výsledky rozpočtového hospodárenia za uplynulý rok a majetkovú situáciu obce.
Rozpočet obce sa skladá z častí:
1. Bežné príjmy
Rozhodujúcou položkou bežných príjmov je podiel na daniach fyzických osôb. Jedná sa o podiel na dani, ktorá je v správe štátu a výška podielu obcí na tejto dani je určená štátnym rozpočtom. Podľa schváleného prerozdeľovacieho mechanizmu boli finančné prostriedky poukazované obciam mesačne prostredníctvom daňových úradov. Ďalšiu časť bežných príjmov tvoria vlastné príjmy pozostávajúce z miestnych daní a poplatkov, z nedaňových príjmov, výnosov z finančných prostriedkov obce. Podiel na daniach FO má charakter vlastných príjmov, môžu byť použité na krytie výdavkov obce podľa vlastného rozhodnutia. Bežnými príjmami obce sú aj dotácie a transfery zo štátneho rozpočtu na financovanie prenesených kompetencií, granty od štátnych subjektov verejnej správy (základné školstvo, vzdelávacie poukazy, dopravné žiakov, register obyvateľstva, životné prostredie, doprava a komunikácie, hmotná núdza – stravovanie, školské potreby, aktivačná činnosť, dohoda podľa paragrafu 50J, terénna sociálna práca, rodinné prídavky – obec je osobitným príjemcom), voľby.
P. č. | TEXT | Skutočnosť v Eur |
1 | Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu z KŠU | 430 389 |
2 | Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (pre deti v hmotnej núdzi – strava + pomôcky) | 76 042,20 |
3 | Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Aktivačná činnosť cez UPSVaR) | 6 344,94 |
4 | Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Dohoda 50J cez UPSVaR) | 45 022,90 |
5 | Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Terénna sociálna práca) | 24 641,71 |
6 | Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Rodinné prídavky cez UPSVaR) | 3 786,72 |
7 | Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu | 7 381,22 |
8 | Výnos dane z príjmov poukázaný územnej samospráve | 364 470,08 |
9 | Daň z pozemkov, stavieb, bytov | 8 822,27 |
10 | Poplatok za komunálne odpady | 6 016,70 |
11 | Poplatok za psov | 323,40 |
12 | Príjem z prenajatých budov, bytov, priestorov | 15 373,89 |
13 | Administratívne poplatky | 415,60 |
14 | Pokuty, penále a iné sankcie za porušenie predpisov | 280 |
15 | Poplatky a platby za služby | 6 791,95 |
16 | Poplatky a platby za stravné (príspevok rodičov HN) | 3 449,12 |
17 | Úroky z tuzemských účtov finančného hospodárenia | 779,48 |
18 | Príjmy z náhrad poistného plnenia | 407,10 |
19 | Príjmy z dobropisov a z refundácie | 4 863,10 |
| Úhrn | 1 005 601,38 |
1. Medzi bežné transfery verejnej správy patrí dotácia z Krajského školského úradu na prenesený výkon štátnej správy na činnosť základnej školy.
2. Pre deti v hmotnej núdzi dostáva obec bežný transfer na poskytnutie dotácie na podporu výchovy k stravovacím návykom dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením a dotáciu na podporu výchovy k plneniu školských povinností dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením.
3. Dotácia na aktivačnú činnosť, z ktorej sú hradené bežné výdavky.
4. Dotácia na základe Dohody podľa §50j zákona č.5/2004 Z.z. o službách zamestnanosti. Predmetom tejto dohody je úprava práv a povinností účastníkov dohody pri poskytnutí príspevku na podporu zamestnanosti na realizáciu opatrení na ochranu pred povodňami a na riešenie následkov mimoriadnej situácie, príspevok sa poskytuje zo zdrojov štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.
5. Medzi bežné transfery verejnej správy patrí dotácia na terénnu sociálnu prácu, z ktorej sú hradené bežné výdavky.
6. Rodinné prídavky poukazované na účet obce, kde sa obec stáva osobitným príjemcom.
7. Ostatné bežné transfery zahŕňajú dotácie na voľby, register obyvateľstva, dotácia z KUCD (Krajský úrad pre cestnú dopravu), KUŽP (Krajský úrad životného prostredia), dotácia z ministerstva financií ako výpadok podielových daní.
8. Podiel na daniach fyzických osôb, podľa schváleného štátneho rozpočtu.
9. Do tejto skupiny patria príjmy za daň z nehnuteľnosti tzn. daň z pozemkov, stavieb a bytov.
10. Položka príjmovej časti, v ktorej sú príjmy za komunálne odpady.
11. Položka príjmovej časti, v ktorej sú príjmy za psov.
12. Do tejto skupiny patria príjmy za prenájom obchodu, pohostinstva, zdravotného strediska, pošty. Príjem z bytového – ul. Školská 9/8.
13. Príjmy za overenie podpisov, správne poplatky, potvrdenie o trvalom pobyte, overovanie listín.
14. Patrí sem príjem za vykonané priestupky.
15. Príjmy za vyhlásenie, cintorínske poplatky, poplatky za opatrovateľské službu, príjem školného z MŠ.
16. Poplatky za stravu HN – ZŠ, ŠZŠ, MŠ (príspevok od rodičov)
17. Úroky z účtov.
18. Príjem z náhrad poistného
19. Príjmy z dobropisov a refundácie.
Skutočné príjmy dosiahli 1 005 601,38 €. V dosiahnutých príjmoch je 593 608,69 € transferov. Transfery z Krajského školského úradu na prenesený výkon štátnej správy boli vo výške
430 389,- €. Štát ich posiela obci a obec ich posiela škole. Príjmy školy v zriaďovateľskej pôsobnosti obce sa v zmysle metodiky odvádzajú na účet obce. Tieto obec v plnej výške vracia späť škole, ktorá ich používa vo vlastnej kompetencii na pokrytie vlastných výdavkov.
2. Kapitálové príjmy
Kapitálové príjmy tvoria prostriedky získané z predaja pozemkov vo výške 205,30 €. Prvý predaj sa uskutočnil vo februári 2012. Obec predala 11 m², ktoré boli odčlenené od pôvodnej parcely č. 5402/34 vo výške 85 €. Ďalej obec v tom istom mesiaci prijala doplatok za pozemok predaný v roku 2011 vo výške 86,30 €, v dôsledku čoho prijala Dodatok č. 1 ku Kúpno-predajnej zmluve č. 4/2011. Tretí príjem za predaj sa uskutočnil v júli 2012. Obec predala 20 m², ktoré boli odčlenené od pôvodnej parcely vo výške 34 € .
Ďalšou položkou kapitálových príjmov sú prostriedky z regionálneho operačného programu získané zo žiadosti o nenávratný finančný príspevok na projekt „Hasičská stanica Toporec“. Táto časť príjmov bola vo výške 37 391,76,- €.
3. Finančné operácie – príjmové
Finančné operácie nie sú súčasťou príjmov obce, ale slúžia ako zdroj na pokrytie potreby financovania výdavkov.
Obec v roku 2012 nedosiahla žiadne príjmy z finančných operácií.
II. ČERPANIE VÝDAVKOV ROZPOČTU OBCE
1. Bežné výdavky
Tabuľková časť s prehľadom čerpania bežných výdavkov podľa jednotlivých rozpočtových kapitol a podľa jednotlivých položiek rozpočtovej skladby. V jednotlivých kapitolách bežných výdavkov bolo čerpanie nasledovné:
č. kap. | Text | Skutočnosť v celých Eur |
01.1.1.6 | Verejná správa | 155 648,95 |
01.6.0 | Voľby | 688,33 |
03.2.0 | Požiarna ochrana | 2 946,98 |
04.5.1 | Cestná doprava | 832,66 |
05.1.0 | Nakladanie s odpadmi | 15 722,36 |
05.4.0 | Ochrana prírody a krajiny | 55 378,04 |
06.2.0 | Rozvoj obcí – aktivačná činnosť | 15 824,85 |
06.4.0 | Verejné osvetlenie | 5 692,96 |
08.1.0 | Šport | 10 084,80 |
08.2.0.5 | Knižnice | 228,63 |
08.2.0.9 | MKS, stretnutie s dôchodcami | 6 102,30 |
08.3.0 | Ostatné kultúrne služby | 33,50 |
09.1.1.1 | Materská škola | 61 578,22 |
09.6.0.1 | Školská jedáleň | 18 793,06 |
10.2.02 | Ďalšie sociálne služby – opatrovateľská služba | 8 955,08 |
10.7. 0 | Soc. pomoc v hmotnej núdzi | 79 425,25 |
10.7.0.3 | Komunitné centrum | 33 462,56 |
| Bežné výdavky celkom | 471 398,53 |
Kapitola 01.1.1.6 – verejná správa zahŕňa všetky výdavky, tzn. platy, odvody, cestovné, všeobecné služby, všeobecný materiál, reprezentačné výdavky, pohonné hmoty, rutinnú a štandardnú údržbu, propagáciu a reklamu, poistenie, servis, údržba, opravy...
Kapitola 01.6.0 – voľby zahŕňa výdavky spojené s uskutočnením volieb
Kapitola 03.2.0 – požiarna ochrana zahŕňa všetky výdavky spojené s činnosťou a prevádzkou DHZ, vrátane výdavkov na energie, palivá a ostatný materiál a služby.
Kapitola 04.5.1 – cestná doprava zahŕňa údržbu ciest v zimnom období.
Kapitola 05.1.0 – nakladanie s odpadmi zahŕňa všetky úhrady faktúr za vývoz TKO
Kapitola 05.4.0 – ochrana prírody a krajiny – náklady spojené s protipovodňovými opatreniami
Kapitola 06.2.0 – rozvoj obcí – aktivačná činnosť patria sem výdavky na mzdy koordinátorov AČ, všeobecný materiál, pomôcky, odevy.
Kapitole 06.4.0 – verejné osvetlenie obsahuje výdavky na prevádzku verejného osvetlenia.
Kapitola 08.1.0 – šport obsahuje výdavky na vyplácanie miezd (DOVP) zamestnancov, všeobecný materiál, energie, voda
Kapitola 08.2.0.5 – knižnica obsahuje výdavky na nákup kníh, novín a časopisov pre potreby knižnice.
Kapitola 08.2.0.9 – MKS, stretnutie s dôchodcami obsahuje činnosti súvisiace s prípravou a uskutočňovaním stretnutí s dôchodcami, nákup materiálu do kultúrneho domu, rutinnú a štandardnú údržbu kultúrneho domu, oslavy obce.
Kapitola 08.3.0 – ostatné kultúrne služby - výdavky spojené s údržbou rozhlasu a koncesionárskymi poplatkami.
Kapitola 09.1.1.1 – materská škola obsahuje výdavky spojené s chodom materskej školy, rutinnou a štandardnou údržbou, nákupom spotrebného materiálu. Patria sem aj mzdy a odvody zamestnancov MŠ.
Kapitola 09.6.0.1 – školská jedáleň obsahuje výdavky za všeobecný materiál a poštové služby školskej jedálne, taktiež aj nákup pracovných strojov a zariadení.
Kapitola 10.2.0.2 – opatrovateľská služba – výdavky určené na mzdy opatrovateliek
Kapitola 10.7.0 – sociálna pomoc v hmotnej núdzi sú výdavky na stravovanie detí z rodín v hmotnej núdzi a na úhradu prídavku na dieťa. Tieto výdavky sú pokryté z transferu na tento účel.
Kapitola 10.7.0.3 – komunitné centrum – v kapitole sú obsiahnuté výdavky na mzdy, materiál, poštovné a telekomunikačné služby pracovníkov komunitneho centra, z ktorých je 95% hradených z ESF a ŠR, na základe žiadosti o zúčtovanie
Výdavky na mzdy a súvisiace odvody
Mzdové výdavky pre všetkých zamestnancov obce a starostu obce sú zúčtované v kapitole 01.1.1.6 – verejná správa. Mzdové náklady zamestnancov materskej školy sú zúčtované v kapitole 09.1.1.1.
Obec zaznamenala k 31.12. 2012 nasledovný počet zamestnancov:
Niektoré činnosti obec zabezpečovala na základe dohôd o vykonaní práce. Jednalo sa najmä o tieto činnosti: pomocná sila v školskej jedálni, činnosť, údržba a oprava miestneho rozhlasu, starostlivosť o hasičské auto.
2. Kapitálové výdavky
Hlavným cieľom kapitálového rozpočtu je tvorba dlhodobých aktivít. V roku 2012 kapitálové výdavky dosiahli celkom 58 865,91,- €. Položkovite sú kapitálové výdavky zapísané v tabuľkovej prílohe. Kapitálové výdavky sa naplnili realizáciou týchto rozhodujúcich prác a akcií:
| Kapitálové výdavky za rok 2011 |
|
P. č. | TEXT | Skutočnosť v Eur |
1 | Jedálenské stoly - zasadačka | 1 654,90 |
2 | Stoličkový výťah – zdravotné stredisko | 4053 |
3 | Rozšírenie cintorína | 3 832,22 |
4 | Rekonštrukcia a modernizácia – obecný úrad | 7184,95 |
5 | Geometriský plán – chodník v obci | 984 + 995 |
6 | Výstavba cesty pri ihrisku | 22 548,48 |
7 | Traktor na kosenie trávy | 1 335 |
8 | Rekonštrukcia a modernizácia – šatne a sprchy TJ | 4 969,54 |
9 | Rekonštrukcia – Materská škola - osada | 2 131,73 |
10 | Rekonštrukcia – Materská škola - obec | 1 757,16 |
11 | Rozdeľovací pult – Komunitné centrum | 428 |
12 | Platňa na sporák - MKS | 670,80 |
13 | Odkvapový systém – budova MKS | 1 191,13 |
14 | ŠJ – výdajný ohrevný vozík | 940,80 |
15 | MKS – maľba stien | 260 |
16 | MŠ – zabezpečovaci a signalizačné zariadenie | 1290,24 |
17 | Geometrický plán – cesta na Vlčí Grund | 1347 |
18 | Komunitné centrum a MŠ - LSKP | 915,19 |
| Úhrn | 58 489,14 |
Finančné operácie - výdavkové
Finančné operácie nie sú súčasťou výdavkov rozpočtu, ale sú to vrátky úverov.
V rámci finančných operácií sú zúčtované výdavky na splácanie istinyúveru zo ŠFRB na výstavbu bytovky (7 b. j.) 10 582,80 €.
Školské zariadenie s právnou subjektivitou
Základná škola Toporec, rozpočtová organizácia Obce Toporec
ZŠ mala k 30. 6. 2012 celkom 313 žiakov a k 31. 12. 2012 to bolo 318 žiakov.
Základná škola je financovaná dotáciami zo štátu prostredníctvom Krajského školského úradu. Výška príspevkov závisí od počtu žiakov. Kompetencie základného školstva boli prenesené na obec v roku 2002.
Školské zariadenie bez právnej subjektivity
Materská škola Toporec
MŠ mala k 30. 06. 2011 celkom 53 detí a k 31. 12. 2012 to bolo 53 detí. Materská škola je školské zariadenie, ktoré financuje obec zo svojho rozpočtu.
Školská jedáleň pri MŠ
Financovanie nákupu potravín v školskej jedálni pri MŠ je realizované prostredníctvom samostatného bankového účtu, ktorý nie je súčasťou rozpočtu z dôvodu, že potraviny si hradia stravníci.
Správa o podrobnom hospodárení Základnej školy, rozpočtovej organizácie obce tvorí prílohu záverečného účtu.
A. Plnenie rozpočtu príjmov a výdavkov
Bežný rozpočet:
| € |
Bežné príjmy - obec | 1 005 601,38 |
Vlastné príjmy základnej školy | 3 855,20 |
Bežné výdavky - obec | 471 398,53 |
Výdavky základnej školy | 430 915,64 |
Rozdiel +/- | + 107 142,41 |
Výsledkom bežného rozpočtu je prebytok vo výške 107 142,41 €. Prebytok bežného rozpočtu je podľa zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy možné použiť na krytie schodku kapitálového rozpočtu a na úhradu návratných zdrojov financovania prostredníctvom
výdavkových finančných operácií.
Kapitálový rozpočet:
| € |
Kapitálové príjmy - obec | 37 597,06 |
Kapitálové výdavky - obec | 58 489,14 |
Rozdiel +/- | - 20 892,08 |
Kapitálový rozpočet je schodkový vo výške 21 268,85 €.
Celkový výsledok hospodárenia za rok 2012 je prebytok vo výške 86 250,33 €.
V rámci finančných operácií neboli dosiahnuté žiadne príjmy. Výdavkovú časť tvoria splátky úveru ŠFRB.
Finančné operácie:
| € |
Príjmové finančné operácie - obec | 0,00 |
Výdavkové finančné operácie - obec | 10 582,80 |
Rozdiel +/- | - 10 582,80 |
Splátky úveru ŠFRB boli realizované z prebytku hospodárenia v roku 2011.
Finančné usporiadanie výsledku hospodárenia
Prebytok bežného rozpočtu | 107 142,41 |
Schodok kapitálového rozpočtu | - 20 892,08 |
Výsledok hospodárenia rozpočtu - prebytok | 86 250,33 |
Výsledok finančných operácií | - 10 582,80 |
Z toho: |
|
- celková potreba zdrojov na krytie | - 10 582,80 |
- tvorba rezervného fondu | 75 667,53 |
B. Bilancia aktív a pasív obce k 31. 12. 2012
AKTÍVA 3 986 730,62 €
v tom:
Neobežný majetok
/dlhodobý nehm.majetok, dlhodobý hmotný majetok, 2 896 051,39 €
dlhodobý finančný majetok/
Obežný majetok 1 059 848,09 €
/zásoby, pohľadávky, finančný majetok, poskytnuté
návratné finančné výpomoci/
Časové rozlíšenie 30 831,14 €
/náklady budúcich období/
PASÍVA 3 986 730,62 €
v tom:
Vlastné zdroje krytia majetku 1 762 510,89 €
/ výsledok hospodárenia
zdroje krytia rozpočtového hospodárenia/
Záväzky
/dlhodobé záväzky, krátkodobé záväzky, 304 675,60 €
zúčtovanie medzi subjektmi verej. správy,
rezervy, úvery/
Časové rozlíšenie 1 919 544,13 €
/výdavky budúcich období, výnosy budúcich období/
C. Prehľad o stave bankových účtov k 31.12.2012
Banka | číslo účtu | K 1.1.2012Eur | K 31.12.2012Eur |
VÚB - bežný účet | 28322562/0200 | 44 548,01 | 35 323,96 |
DEXIA - bežný účet | 1607836001/5600 | 155 130,66 | 212 951,95 |
VÚB - základná škola | 1638149853/0200 | 2 549,47 | 2 441,03 |
VÚB - sociálny fond | 1504544559/0200 | 386,37 | 180,59 |
VÚB - hmotná núdza | 1938507253/0200 | 511,95 | 578,02 |
VÚB - komunitné centrum | 2032725355/0200 | 28,43 | 28,43 |
VÚB - dotácie | 2661696251/0200 | 7 896,23 | 38 024,18 |
VÚB - bytový dom-zálohy | 2644859055/0200 | 7 000,00 | 7 000,00 |
VÚB - bytový dom-m.platby | 2644847054/0200 | 2 097,67 | 3 098,31 |
VÚB - školská jedáleň pri MŠ | 1661753055/0200 | 133,21 | 7,94 |
Spolu |
| 220 282,00 | 299 634,41 |
Rezervný fond (VÚB bežný účet+Dexia): 115 500,21Eur
Zostatok v pokladnici
Názov | Číslo pokladne | K 1.1.2012 Eur | K 31.12.2012 Eur |
Pokladňa | 1 | 312,60 | 102,88 |
D. Pohľadávky
Názov | Suma v Eur |
Miestne dane | 714,14 |
Poplatok TKO | 3000,00 |
Rodinné prídavky UPSVaR | 315,56 |
VSE – dobropis | 1 540,14 |
Pohľadávky voči zamestnancom | 166,65 |
Futbal – nezúčtovaný transfer | 43,44 |
Ostatné pohľadávky | 18,50 |
OBEC TOPOREC
Námestie sv. Michala 76/2
059 95 Toporec
Tel.: 052 / 458 40 46
outoporec@slnet.sk
www.toporec.sk
IČO: 00 326 631
DIČ 2020697316
VÚB Banka: oooooooooooo
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Návštevnosť:
ONLINE:1
DNES:356
TÝŽDEŇ:1259
CELKOM:712590