Menu

Obec Toporec
ObecToporec

Záverečný účet obce za rok 2012

Záverečný účet obce za rok 2012

ZÁVEREČNÝ ÚČET

OBCE TOPOREC

 

za rok 2012

Ročný rozbor rozpočtového hospodárenia obce Toporec za rok 2012

Rozpočtové hospodárenie obce Toporec, tvorba príjmov a oblasť výdavkov finančných prostriedkov sa riadili podľa rozpočtu obce na rok 2012, ktorý bol schválený uznesením OZ Toporec č. 34/2011 zo dňa 16. 12. 2011

Záverečný účet obce je súhrnný dokument, ktorý prezentuje výsledky rozpočtového hospodárenia za uplynulý rok a majetkovú situáciu obce.

 

Rozpočet obce sa skladá z častí:

  • rozpočet bežných príjmov a výdavkov,
  • rozpočet kapitálových príjmov a výdavkov,
  • rozpočet finančných operácií.
  • PLNENIE PRÍJMOV ROZPOČTU OBCE

1.    Bežné príjmy

Rozhodujúcou položkou bežných príjmov je podiel na daniach fyzických osôb. Jedná sa o podiel na dani, ktorá je v správe štátu a výška podielu obcí na tejto dani je určená štátnym rozpočtom. Podľa schváleného prerozdeľovacieho mechanizmu boli finančné prostriedky poukazované obciam mesačne prostredníctvom daňových úradov. Ďalšiu časť bežných príjmov tvoria vlastné príjmy pozostávajúce z miestnych daní a poplatkov, z nedaňových príjmov, výnosov z finančných prostriedkov obce. Podiel na daniach FO má charakter vlastných príjmov, môžu byť použité na krytie výdavkov obce podľa vlastného rozhodnutia. Bežnými príjmami obce sú aj dotácie a transfery zo štátneho rozpočtu na financovanie prenesených kompetencií, granty od štátnych subjektov verejnej správy (základné školstvo, vzdelávacie poukazy, dopravné žiakov, register obyvateľstva, životné prostredie, doprava a komunikácie, hmotná núdza – stravovanie, školské potreby, aktivačná činnosť, dohoda podľa paragrafu 50J, terénna sociálna práca, rodinné prídavky – obec je osobitným príjemcom), voľby.

 

P. č.

TEXT

Skutočnosť v Eur

1

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu z KŠU

430 389

2

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (pre deti v hmotnej núdzi – strava + pomôcky)

76 042,20

3

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Aktivačná činnosť cez UPSVaR)

6 344,94

4

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Dohoda 50J cez UPSVaR)

45 022,90

5

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Terénna sociálna práca)

24 641,71

6

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Rodinné prídavky cez UPSVaR)

3 786,72

7

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu

7 381,22

8

Výnos dane z príjmov poukázaný územnej samospráve

364 470,08

9

Daň z pozemkov, stavieb, bytov

8 822,27

10

Poplatok za komunálne odpady

6 016,70

11

Poplatok za psov

323,40

12

Príjem z prenajatých budov, bytov, priestorov

15 373,89

13

Administratívne poplatky

415,60

14

Pokuty, penále a iné sankcie za porušenie predpisov

280

15

Poplatky a platby za služby

6 791,95

16

Poplatky a platby za stravné (príspevok rodičov HN)

3 449,12

17

Úroky z tuzemských účtov finančného hospodárenia

779,48

18

Príjmy z náhrad poistného plnenia

407,10

19

Príjmy z dobropisov a z refundácie

4 863,10

 

Úhrn

1 005 601,38

1.      Medzi bežné transfery verejnej správy patrí dotácia z Krajského školského úradu na prenesený výkon štátnej správy na činnosť základnej školy.

2.      Pre deti v hmotnej núdzi dostáva obec bežný transfer na poskytnutie dotácie na podporu výchovy k stravovacím návykom dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením a dotáciu na podporu výchovy k plneniu školských povinností dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením.

3.      Dotácia na aktivačnú činnosť, z ktorej sú hradené bežné výdavky.

4.      Dotácia na základe Dohody podľa §50j zákona č.5/2004 Z.z. o službách zamestnanosti. Predmetom tejto dohody je úprava práv a povinností účastníkov dohody pri poskytnutí príspevku na podporu zamestnanosti na realizáciu opatrení na ochranu pred povodňami a na riešenie následkov mimoriadnej situácie, príspevok sa poskytuje zo zdrojov štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.

5.      Medzi bežné transfery verejnej správy patrí dotácia na terénnu sociálnu prácu, z ktorej sú hradené bežné výdavky.

6.      Rodinné prídavky poukazované na účet obce, kde sa obec stáva osobitným príjemcom.

7.      Ostatné bežné transfery zahŕňajú dotácie na voľby, register obyvateľstva, dotácia z KUCD (Krajský úrad pre cestnú dopravu), KUŽP (Krajský úrad životného prostredia), dotácia z ministerstva financií ako výpadok podielových daní.

8.      Podiel na daniach fyzických osôb, podľa schváleného štátneho rozpočtu.

9.      Do tejto skupiny patria príjmy za daň z nehnuteľnosti tzn. daň z pozemkov, stavieb a bytov.

10.  Položka príjmovej časti, v ktorej sú príjmy za komunálne odpady.

11.  Položka príjmovej časti, v ktorej sú príjmy za psov.

12.  Do tejto skupiny patria príjmy za prenájom obchodu, pohostinstva, zdravotného strediska, pošty. Príjem z bytového – ul. Školská 9/8.

13.  Príjmy za overenie podpisov, správne poplatky, potvrdenie o trvalom pobyte, overovanie listín.

14.  Patrí sem príjem za vykonané priestupky.

15.  Príjmy za vyhlásenie, cintorínske poplatky, poplatky za opatrovateľské službu, príjem školného z MŠ.

16.  Poplatky za stravu HN – ZŠ, ŠZŠ, MŠ (príspevok od rodičov)

17.  Úroky z účtov.

18.  Príjem z náhrad poistného

19.  Príjmy z dobropisov a refundácie.

Skutočné príjmy dosiahli 1 005 601,38  €. V dosiahnutých príjmoch je 593 608,69 € transferov. Transfery z Krajského školského úradu na prenesený výkon štátnej správy boli vo výške

430 389,- €. Štát ich posiela obci a obec ich posiela škole. Príjmy školy v zriaďovateľskej pôsobnosti obce sa v zmysle metodiky odvádzajú na účet obce. Tieto obec v plnej výške vracia späť škole, ktorá ich používa vo vlastnej kompetencii na pokrytie vlastných výdavkov.

2.    Kapitálové príjmy

Kapitálové príjmy tvoria prostriedky získané z predaja pozemkov vo výške 205,30 €. Prvý predaj sa uskutočnil vo februári 2012. Obec predala 11 m², ktoré boli odčlenené od pôvodnej parcely č. 5402/34 vo výške 85 €. Ďalej obec v tom istom mesiaci prijala doplatok za pozemok predaný v roku 2011 vo výške 86,30 €, v dôsledku čoho prijala Dodatok č. 1 ku Kúpno-predajnej zmluve č. 4/2011. Tretí príjem za predaj sa uskutočnil v júli 2012. Obec predala 20 m², ktoré boli odčlenené od pôvodnej parcely vo výške 34 € .

Ďalšou položkou kapitálových príjmov sú prostriedky z regionálneho operačného programu získané zo žiadosti o nenávratný finančný príspevok na projekt „Hasičská stanica Toporec“. Táto časť príjmov bola vo výške 37 391,76,- €.

3.    Finančné operácie – príjmové

Finančné operácie nie sú súčasťou príjmov obce, ale slúžia ako zdroj na pokrytie potreby financovania výdavkov.

Obec v roku 2012 nedosiahla žiadne príjmy z finančných operácií.

 

 II. ČERPANIE VÝDAVKOV ROZPOČTU OBCE

1.      Bežné výdavky 

Tabuľková časť s prehľadom čerpania bežných výdavkov podľa jednotlivých rozpočtových kapitol a podľa jednotlivých položiek rozpočtovej skladby. V jednotlivých kapitolách bežných výdavkov bolo čerpanie nasledovné: 

č. kap.

Text

Skutočnosť

v celých Eur

01.1.1.6

Verejná správa

155 648,95

01.6.0

Voľby

688,33

03.2.0

Požiarna ochrana

2 946,98

04.5.1

Cestná doprava

832,66

05.1.0

Nakladanie s odpadmi

15 722,36

05.4.0

Ochrana prírody a krajiny

55 378,04

06.2.0

Rozvoj obcí – aktivačná činnosť

15 824,85

06.4.0

Verejné osvetlenie

5 692,96

08.1.0

Šport

10 084,80

08.2.0.5

Knižnice

228,63

08.2.0.9

MKS, stretnutie s dôchodcami

6 102,30

08.3.0

Ostatné kultúrne služby

33,50

09.1.1.1

Materská škola

61 578,22

09.6.0.1

Školská jedáleň

18 793,06

10.2.02

Ďalšie sociálne služby – opatrovateľská služba

8 955,08

10.7. 0

Soc. pomoc v hmotnej núdzi

79 425,25

10.7.0.3

Komunitné centrum

33 462,56

 

Bežné výdavky celkom

471 398,53

 

Kapitola 01.1.1.6 – verejná správa zahŕňa všetky výdavky, tzn. platy, odvody, cestovné, všeobecné služby, všeobecný materiál, reprezentačné výdavky, pohonné hmoty, rutinnú a štandardnú údržbu, propagáciu a reklamu, poistenie, servis, údržba, opravy...

 

Kapitola 01.6.0 – voľby zahŕňa výdavky spojené s uskutočnením volieb

Kapitola 03.2.0 – požiarna ochrana zahŕňa všetky výdavky spojené s činnosťou a prevádzkou DHZ, vrátane výdavkov na energie, palivá a ostatný materiál a služby. 

Kapitola 04.5.1 – cestná doprava zahŕňa údržbu ciest v zimnom období.

Kapitola 05.1.0 – nakladanie s odpadmi zahŕňa všetky úhrady faktúr za vývoz TKO

Kapitola 05.4.0 – ochrana prírody a krajiny – náklady spojené s protipovodňovými opatreniami

Kapitola 06.2.0 – rozvoj obcí – aktivačná činnosť patria sem výdavky na mzdy koordinátorov AČ, všeobecný materiál, pomôcky, odevy.

Kapitole 06.4.0 – verejné osvetlenie obsahuje výdavky na prevádzku verejného osvetlenia.

Kapitola 08.1.0 – šport obsahuje výdavky na vyplácanie miezd (DOVP) zamestnancov, všeobecný materiál, energie, voda

Kapitola 08.2.0.5 – knižnica obsahuje výdavky na nákup kníh, novín a časopisov pre potreby knižnice.  

Kapitola 08.2.0.9 – MKS, stretnutie s dôchodcami obsahuje činnosti súvisiace s prípravou a uskutočňovaním stretnutí s dôchodcami, nákup materiálu do kultúrneho domu, rutinnú a štandardnú údržbu kultúrneho domu, oslavy obce.

Kapitola 08.3.0 – ostatné kultúrne služby - výdavky spojené s údržbou rozhlasu a koncesionárskymi poplatkami.

Kapitola 09.1.1.1 – materská škola obsahuje výdavky spojené s chodom materskej školy, rutinnou a štandardnou údržbou, nákupom spotrebného materiálu. Patria sem aj mzdy a odvody zamestnancov MŠ.

Kapitola 09.6.0.1 – školská jedáleň obsahuje výdavky za všeobecný materiál a poštové služby školskej jedálne, taktiež aj nákup pracovných strojov a zariadení.

Kapitola 10.2.0.2 – opatrovateľská služba – výdavky určené na mzdy opatrovateliek

Kapitola 10.7.0 – sociálna pomoc v hmotnej núdzi sú výdavky na stravovanie detí z rodín v hmotnej núdzi a na úhradu prídavku na dieťa. Tieto výdavky sú pokryté z transferu na tento účel. 

Kapitola 10.7.0.3 – komunitné centrum – v kapitole sú obsiahnuté výdavky na mzdy, materiál, poštovné a telekomunikačné služby pracovníkov komunitneho centra, z ktorých je 95% hradených z ESF a ŠR, na základe žiadosti o zúčtovanie

 

Výdavky na mzdy a súvisiace odvody

Mzdové výdavky pre všetkých zamestnancov obce a starostu obce  sú zúčtované v kapitole 01.1.1.6 – verejná správa. Mzdové náklady zamestnancov materskej školy sú zúčtované v kapitole 09.1.1.1.

Obec zaznamenala k 31.12. 2012 nasledovný počet zamestnancov: 

  • Obecný úrad:  6
  • Aktivačná činnosť: 2
  • Opatrovateľská služba: 1
  • Komunitné centrum:  4 
  • Materská škola:  5
  • Jedáleň pri MŠ: 2
  • Zamestnanci na základe Dohody §50j: 10     

Niektoré činnosti obec zabezpečovala na základe dohôd o vykonaní práce. Jednalo sa najmä o tieto činnosti: pomocná sila v školskej jedálni, činnosť, údržba a oprava miestneho rozhlasu, starostlivosť o hasičské auto. 

2. Kapitálové výdavky

Hlavným cieľom kapitálového rozpočtu je tvorba dlhodobých aktivít. V roku 2012 kapitálové výdavky dosiahli celkom 58 865,91,- €. Položkovite sú kapitálové výdavky zapísané v tabuľkovej prílohe. Kapitálové výdavky sa naplnili realizáciou týchto rozhodujúcich prác a akcií: 

 

 

Kapitálové výdavky za rok 2011

 

P. č.

TEXT

Skutočnosť

v Eur

1

Jedálenské stoly - zasadačka

1 654,90

2

Stoličkový výťah – zdravotné stredisko

4053

3

Rozšírenie cintorína

3 832,22

4

Rekonštrukcia a modernizácia – obecný úrad

7184,95

5

Geometriský plán – chodník v obci

984 + 995

6

Výstavba cesty pri ihrisku

22 548,48

7

Traktor na kosenie trávy

1 335

8

Rekonštrukcia a modernizácia – šatne a sprchy TJ

4 969,54

9

Rekonštrukcia – Materská škola - osada

2 131,73

10

Rekonštrukcia – Materská škola - obec

1 757,16

11

Rozdeľovací pult – Komunitné centrum

428

12

Platňa na sporák - MKS

670,80

13

Odkvapový systém – budova MKS

1 191,13

14

ŠJ – výdajný ohrevný vozík

940,80

15

MKS – maľba stien

260

16

MŠ – zabezpečovaci a signalizačné zariadenie

1290,24

17

Geometrický plán – cesta na Vlčí Grund

1347

18

Komunitné centrum a MŠ - LSKP

915,19

 

Úhrn

58 489,14

 

Finančné operácie - výdavkové

Finančné operácie nie sú súčasťou výdavkov rozpočtu, ale sú to vrátky úverov.

V rámci finančných operácií sú zúčtované výdavky na splácanie istinyúveru zo ŠFRB na výstavbu bytovky (7 b. j.) 10 582,80 €. 

Školské zariadenie s právnou subjektivitou 
Základná škola Toporec, rozpočtová organizácia Obce Toporec

ZŠ mala k 30. 6. 2012 celkom 313 žiakov a k 31. 12. 2012 to bolo 318 žiakov.

Základná škola je financovaná dotáciami zo štátu prostredníctvom Krajského školského úradu. Výška príspevkov závisí od počtu žiakov. Kompetencie základného školstva boli prenesené na obec v roku 2002.

Školské zariadenie bez právnej subjektivity 
Materská škola Toporec

MŠ mala k 30. 06. 2011 celkom 53 detí a k 31. 12. 2012 to bolo 53 detí. Materská škola je školské zariadenie, ktoré financuje obec zo svojho rozpočtu.

Školská jedáleň pri MŠ

Financovanie nákupu potravín v školskej jedálni pri MŠ je realizované prostredníctvom samostatného bankového účtu, ktorý nie je súčasťou rozpočtu z dôvodu, že potraviny si hradia stravníci.

Správa o podrobnom hospodárení Základnej školy, rozpočtovej organizácie obce tvorí prílohu záverečného účtu.

 

A. Plnenie rozpočtu príjmov a výdavkov

Bežný rozpočet:

 

 

Bežné príjmy - obec

 1 005 601,38

Vlastné príjmy základnej školy

        3 855,20

Bežné výdavky - obec

    471 398,53

Výdavky základnej školy

   430 915,64

Rozdiel   +/-

+ 107 142,41

 

Výsledkom bežného rozpočtu je prebytok vo výške 107 142,41 €. Prebytok bežného rozpočtu je podľa zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy možné použiť na krytie schodku kapitálového rozpočtu a na úhradu návratných zdrojov financovania prostredníctvom

výdavkových finančných operácií.

 

Kapitálový rozpočet:

 

 

Kapitálové príjmy - obec

37 597,06

Kapitálové výdavky - obec

58 489,14

Rozdiel  +/-

                          - 20 892,08

Kapitálový rozpočet je schodkový vo výške  21 268,85 €.

Celkový výsledok hospodárenia za rok 2012 je prebytok vo výške  86 250,33 €.    

V rámci finančných operácií neboli dosiahnuté žiadne príjmy. Výdavkovú časť tvoria splátky úveru ŠFRB.

Finančné operácie:

 

Príjmové finančné operácie - obec

          0,00

Výdavkové finančné operácie - obec

 10 582,80

Rozdiel +/-

                         - 10 582,80

Splátky úveru ŠFRB boli realizované z prebytku hospodárenia v roku 2011.

Finančné usporiadanie výsledku hospodárenia

Prebytok bežného rozpočtu

 107 142,41

Schodok kapitálového rozpočtu

                          - 20 892,08

Výsledok hospodárenia rozpočtu - prebytok

  86 250,33

Výsledok finančných operácií

                          - 10 582,80

Z toho:

 

- celková potreba zdrojov na krytie

                          - 10 582,80

- tvorba rezervného fondu

 75 667,53

 

B. Bilancia aktív a pasív obce k 31. 12. 2012

AKTÍVA                                                                                                              3 986 730,62 €

v tom:

Neobežný majetok

/dlhodobý nehm.majetok, dlhodobý hmotný majetok,                                         2 896 051,39 €

 dlhodobý finančný majetok/                     

 Obežný majetok                                                                                                 1 059 848,09 €

 /zásoby, pohľadávky, finančný majetok, poskytnuté

  návratné finančné výpomoci/

 Časové rozlíšenie                                                                                                     30 831,14 €

/náklady budúcich období/

PASÍVA                                                                                                               3 986 730,62 €

v tom:

Vlastné zdroje krytia majetku                                                                           1 762 510,89 €

/ výsledok hospodárenia

zdroje krytia rozpočtového hospodárenia/

Záväzky

/dlhodobé záväzky, krátkodobé záväzky,                                                                304 675,60 €

 zúčtovanie medzi subjektmi verej. správy,

 rezervy, úvery/

Časové rozlíšenie                                                                                                 1 919 544,13 €

/výdavky budúcich období, výnosy budúcich období/

C. Prehľad o stave bankových účtov k 31.12.2012

Banka

číslo účtu

K 1.1.2012Eur

K 31.12.2012Eur

VÚB - bežný účet

28322562/0200

44 548,01

35 323,96

DEXIA - bežný účet

1607836001/5600

155 130,66

212 951,95

VÚB - základná škola

1638149853/0200

2 549,47

2 441,03

VÚB - sociálny fond

1504544559/0200

386,37

180,59

VÚB - hmotná núdza

1938507253/0200

511,95

578,02

VÚB - komunitné centrum

2032725355/0200

28,43

28,43

VÚB - dotácie

2661696251/0200

7 896,23

38 024,18

VÚB - bytový dom-zálohy

2644859055/0200

7 000,00

7 000,00

VÚB - bytový dom-m.platby

2644847054/0200

2 097,67

3 098,31

VÚB - školská jedáleň pri MŠ

1661753055/0200

133,21

7,94

Spolu

 

220 282,00

299 634,41

Rezervný fond (VÚB bežný účet+Dexia): 115 500,21Eur

Zostatok v pokladnici

Názov

Číslo pokladne

K  1.1.2012 Eur

K 31.12.2012 Eur

Pokladňa

1

312,60

102,88

D. Pohľadávky

Názov

Suma v Eur

Miestne dane

   714,14

Poplatok TKO

                             3000,00

Rodinné prídavky UPSVaR

   315,56

VSE – dobropis

1 540,14

Pohľadávky voči zamestnancom

166,65

Futbal – nezúčtovaný transfer

                                 43,44

Ostatné pohľadávky

                                 18,50

Dátum vloženia: 24. 5. 2015 0:00
Dátum poslednej aktualizácie: 24. 5. 2015 0:00

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.
Voľne k stiahnutiu:

Kontakt

OBEC TOPOREC
Námestie sv. Michala 76/2
059 95 Toporec

Tel.: 052 / 458 40 46
outoporec@slnet.sk

www.toporec.sk
IČO: 00 326 631

DIČ 2020697316

VÚB Banka: oooooooooooo

Preklad (translations)

Czech English French German Hungarian Italian Polish Russian Slovak Spanish

Kalendár

Po Ut St Št Pia So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Mapový portál obce

mapový portálVážení občania, dávame Vám do pozornosti nový mapový portál našej obce. Tu môžete získať aktuálne informácie o vlastníckych vzťahoch, vyhľadať listy vlastníctva, prípadne služby v obci.

Návštevnosť

Návštevnosť:

ONLINE:1
DNES:356
TÝŽDEŇ:1259
CELKOM:712590