Menu

Obec Toporec
ObecToporec

Záverečný účet za rok 2013

Záverečný účet za rok 2013

ZÁVEREČNÝ ÚČET

OBCE TOPOREC

za rok 2013

 

Ročný rozbor rozpočtového hospodárenia obce Toporec za rok 2013

Rozpočtové hospodárenie obce Toporec, tvorba príjmov a oblasť výdavkov finančných prostriedkov sa riadili podľa rozpočtu obce na rok 2013, ktorý bol schválený uznesením OZ Toporec č84/2013 zo dňa 20.mája 2013.

Záverečný účet obce je súhrnný dokument, ktorý prezentuje výsledky rozpočtového hospodárenia za uplynulý rok a majetkovú situáciu obce.

Rozpočet obce sa skladá z častí:

  • rozpočet bežných príjmov a výdavkov,
  • rozpočet kapitálových príjmov a výdavkov,
  • rozpočet finančných operácií.
  • PLNENIE PRÍJMOV ROZPOČTU OBCE

1.    Bežné príjmy

Rozhodujúcou položkou bežných príjmov je podiel na daniach fyzických osôb. Jedná sa o podiel na dani, ktorá je v správe štátu a výška podielu obcí na tejto dani je určená štátnym rozpočtom. Podľa schváleného prerozdeľovacieho mechanizmu boli finančné prostriedky poukazované obciam mesačne prostredníctvom daňových úradov. Ďalšiu časť bežných príjmov tvoria vlastné príjmy pozostávajúce z miestnych daní a poplatkov, z nedaňových príjmov, výnosov z finančných prostriedkov obce. Podiel na daniach FO má charakter vlastných príjmov, môžu byť použité na krytie výdavkov obce podľa vlastného rozhodnutia. Bežnými príjmami obce sú aj dotácie a transfery zo štátneho rozpočtu na financovanie prenesených kompetencií, granty od štátnych subjektov verejnej správy (základné školstvo, vzdelávacie poukazy, dopravné žiakov, register obyvateľstva, životné prostredie, doprava a komunikácie, hmotná núdza – stravovanie, školské potreby, aktivačná činnosť, dohoda podľa paragrafu 50J, terénna sociálna práca, rodinné prídavky – obec je osobitným príjemcom), voľby.

P. č.

TEXT

Skutočnosť v Eur

1

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu z KŠU

438 321,00

2

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (pre deti v hmotnej núdzi – strava + pomôcky)

74 968,00

3

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Aktivačná činnosť cez UPSVaR)

5 469,56

4

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Dohoda 50J cez UPSVaR)

8 801,44

5

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Terénna sociálna práca)

44 702,32

6

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu (Rodinné prídavky cez UPSVaR)

3 803,66

7

Bežné transfery VS zo štátneho rozpočtu

9 347,83

8

Výnos dane z príjmov poukázaný územnej samospráve

438 674,33

9

Daň z pozemkov, stavieb, bytov

10 086,82

10

Poplatok za komunálne odpady

6 570,00

11

Poplatok za psov

316,80

12

Príjem z prenajatých budov, bytov, priestorov

15 000,89

13

Administratívne poplatky

1 518,00

14

Pokuty, penále a iné sankcie za porušenie predpisov

103,00

15

Poplatky a platby za služby

4 714,56

16

Poplatky a platby za stravné (príspevok rodičov HN)

3 367,44

17

Úroky z tuzemských účtov finančného hospodárenia

1 361,57

18

Príjmy z dobropisov a z refundácie, z vratiek

18 725,70

19

Tuzemské bežné granty (ovčia farma)

3 968,00

 

Úhrn

1 089 820,92

 

1.      Medzi bežné transfery verejnej správy patrí dotácia z Krajského školského úradu na prenesený výkon štátnej správy na činnosť základnej školy, dotácia pre MŠ (predškoláci) a Centrum voľného času (vzdelávacie poukazy).

2.      Pre deti v hmotnej núdzi dostáva obec bežný transfer na poskytnutie dotácie na podporu výchovy k stravovacím návykom dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením a dotáciu na podporu výchovy k plneniu školských povinností dieťaťa ohrozeného sociálnym vylúčením.

3.      Dotácia na aktivačnú činnosť, z ktorej sú hradené bežné výdavky.

4.      Dotácia na základe Dohody podľa §50j zákona č.5/2004 Z.z. o službách zamestnanosti. Predmetom tejto dohody je úprava práv a povinností účastníkov dohody pri poskytnutí príspevku na podporu zamestnanosti na realizáciu opatrení na ochranu pred povodňami a na riešenie následkov mimoriadnej situácie, príspevok sa poskytuje zo zdrojov štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.

5.      Medzi bežné transfery verejnej správy patrí dotácia na terénnu sociálnu prácu, z ktorej sú hradené bežné výdavky.

6.      Rodinné prídavky poukazované na účet obce, kde sa obec stáva osobitným príjemcom.

7.      Ostatné bežné transfery zahŕňajú dotácie na voľby, register obyvateľstva, dotácia z KUCD (Krajský úrad pre cestnú dopravu), KUŽP (Krajský úrad životného prostredia), dotácia z ministerstva financií na 5 % zvýšenie platov pedagogických a nepedagogických zamestnancov.

8.      Podiel na daniach fyzických osôb, podľa schváleného štátneho rozpočtu.

9.      Do tejto skupiny patria príjmy za daň z nehnuteľnosti tzn. daň z pozemkov, stavieb a bytov.

10.  Položka príjmovej časti, v ktorej sú príjmy za komunálne odpady.

11.  Položka príjmovej časti, v ktorej sú príjmy za psov.

12.  Do tejto skupiny patria príjmy za prenájom obchodu, pohostinstva, zdravotného strediska, pošty. Príjem z bytového domu – ul. Školská 9/8.

13.  Príjmy za overenie podpisov, správne poplatky, potvrdenie o trvalom pobyte, overovanie listín.

14.  Patrí sem príjem za vykonané priestupky.

15.  Príjmy za vyhlásenie, cintorínske poplatky, poplatky za opatrovateľské službu, príjem školného z MŠ.

16.  Poplatky za stravu HN – ZŠ, ŠZŠ, MŠ (príspevok od rodičov)

17.  Úroky z účtov.

18.  Príjmy z dobropisov a refundácie.

Skutočné príjmy dosiahli 1 089 820,92 €. V dosiahnutých príjmoch je 589 381,81 € transferov. Transfery z Krajského školského úradu na prenesený výkon štátnej správy boli vo výške 438 321,- €. Štát ich posiela obci a obec ich posiela škole. Príjmy školy v zriaďovateľskej pôsobnosti obce sa v zmysle metodiky odvádzajú na účet obce. Tieto obec v plnej výške vracia späť škole, ktorá ich používa vo vlastnej kompetencii na pokrytie vlastných výdavkov.

2.    Kapitálové príjmy

V roku 2013 obec nemala žiadne kapitálové príjmy.

3.    Finančné operácie – príjmové

Finančné operácie nie sú súčasťou príjmov obce, ale slúžia ako zdroj na pokrytie potreby financovania výdavkov.

Obec v roku 2013 nedosiahla žiadne príjmy z finančných operácií.

 II. ČERPANIE VÝDAVKOV ROZPOČTU OBCE

1.      Bežné výdavky 

Tabuľková časť s prehľadom čerpania bežných výdavkov podľa jednotlivých rozpočtových kapitol a podľa jednotlivých položiek rozpočtovej skladby. V jednotlivých kapitolách bežných výdavkov bolo čerpanie nasledovné: 

č. kap.

Text

Skutočnosť

v celých Eur

01.1.1.6

Verejná správa

159 356,91

01.6.0

Voľby

411,27

03.2.0

Požiarna ochrana

3 776,02

04.5.1

Cestná doprava

871,70

05.1.0

Nakladanie s odpadmi

15 423,73

05.4.0

Ochrana prírody a krajiny

9 680,91

06.2.0

Rozvoj obcí – aktivačná činnosť

13 056,02

06.4.0

Verejné osvetlenie

7 074,60

08.1.0

Šport

10 098,60

08.2.0.5

Knižnice

309,39

08.2.0.9

MKS, stretnutie s dôchodcami

8 641,42

08.3.0

Ostatné kultúrne služby

538,01

09.1.1.1

Materská škola

58 549,75

09.6.0.1

Školská jedáleň

17 321,39

10.2.02

Ďalšie sociálne služby – opatrovateľská služba

1 330,16

10.7. 0

Soc. pomoc v hmotnej núdzi

78 438,75

10.7.0.3

Komunitné centrum

34 502,89

 

Bežné výdavky celkom

419 381,52

 

Kapitola 01.1.1.6 – verejná správa zahŕňa všetky výdavky, tzn. platy, odvody, cestovné, všeobecné služby, všeobecný materiál, reprezentačné výdavky, pohonné hmoty, rutinnú a štandardnú údržbu, propagáciu a reklamu, poistenie, servis, údržba, opravy...

 

Kapitola 01.6.0 – voľby zahŕňa výdavky spojené s uskutočnením volieb.

Kapitola 03.2.0 – požiarna ochrana zahŕňa všetky výdavky spojené s činnosťou a prevádzkou DHZ, vrátane výdavkov na energie, palivá a ostatný materiál a služby. 

Kapitola 04.5.1 – cestná doprava zahŕňa údržbu ciest v zimnom období.

Kapitola 05.1.0 – nakladanie s odpadmi zahŕňa všetky úhrady faktúr za vývoz TKO

Kapitola 05.4.0 – ochrana prírody a krajiny – náklady spojené s protipovodňovými opatreniami

Kapitola 06.2.0 – rozvoj obcí – aktivačná činnosť patria sem výdavky na mzdy koordinátorov AČ, všeobecný materiál, pomôcky, odevy.

Kapitole 06.4.0 – verejné osvetlenie obsahuje výdavky na prevádzku verejného osvetlenia.

Kapitola 08.1.0 – šport obsahuje výdavky na vyplácanie miezd (DOVP) zamestnancov, všeobecný materiál, energie, voda

Kapitola 08.2.0.5 – knižnica obsahuje výdavky na nákup kníh, novín a časopisov pre potreby knižnice.  

Kapitola 08.2.0.9 – MKS, stretnutie s dôchodcami obsahuje činnosti súvisiace s prípravou a uskutočňovaním stretnutí s dôchodcami, nákup materiálu do kultúrneho domu, rutinnú a štandardnú údržbu kultúrneho domu, oslavy obce.

Kapitola 08.3.0 – ostatné kultúrne služby - výdavky spojené s údržbou rozhlasu a koncesionárskymi poplatkami.

Kapitola 09.1.1.1 – materská škola obsahuje výdavky spojené s chodom materskej školy, rutinnou a štandardnou údržbou, nákupom spotrebného materiálu. Patria sem aj mzdy a odvody zamestnancov MŠ.

Kapitola 09.6.0.1 – školská jedáleň obsahuje výdavky za všeobecný materiál a poštové služby školskej jedálne, taktiež aj nákup pracovných strojov a zariadení.

Kapitola 10.2.0.2 – opatrovateľská služba – výdavky určené na mzdy opatrovateliek

Kapitola 10.7.0 – sociálna pomoc v hmotnej núdzi sú výdavky na stravovanie detí z rodín v hmotnej núdzi a na úhradu prídavku na dieťa. Tieto výdavky sú pokryté z transferu na tento účel. 

Kapitola 10.7.0.3 – komunitné centrum – v kapitole sú obsiahnuté výdavky na mzdy, materiál, poštovné a telekomunikačné služby pracovníkov komunitneho centra.

Výdavky na mzdy a súvisiace odvody

Mzdové výdavky pre všetkých zamestnancov obce a starostu obce  sú zúčtované v kapitole 01.1.1.6 – verejná správa. Mzdové náklady zamestnancov materskej školy sú zúčtované v kapitole 09.1.1.1 – materská škola.

Obec zaznamenala k 31.12.2013 nasledovný počet zamestnancov: 

  • Obecný úrad:  6
  • Aktivačná činnosť: 1
  • Komunitné centrum:  4 
  • Materská škola:  6
  • Jedáleň pri MŠ: 3
  • Zamestnanci na základe Dohody OcÚ: 1
  •  Zamestnanci na základe Dohody CVČ: 15    

V priebehu roka obec taktiež zabezpečovala niektoré činnosti na základe dohôd o vykonaní práce. Jednalo sa najmä o tieto činnosti:  voľby, písanie kroniky, činnosť, údržba a oprava miestneho rozhlasu, starostlivosť o hasičské auto. 

2. Kapitálové výdavky

Hlavným cieľom kapitálového rozpočtu je tvorba dlhodobých aktivít. V roku 2013 kapitálové výdavky dosiahli celkom 89 413,91 €. Položkovite sú kapitálové výdavky zapísané v tabuľkovej prílohe. Kapitálové výdavky sa naplnili realizáciou týchto rozhodujúcich prác a akcií: 

 

 

Kapitálové výdavky za rok 2013

 

P. č.

TEXT

Skutočnosť

v Eur

1

MKS - rekonštrukcia

24 531,41

2

Šport – viacúčelové ihrisko

34 811,82

3

Rozšírenie cintorína

563,28

4

Šport – WC v šatniach

5 974,51

5

MKS, ŠJ – nerezové stoly

1 140,00

6

Dom smútku - projekt

9 980,00

7

Výstavba - chodník

200,00

8

OcÚ - prístrešok

1 185,52

9

MKS - prístrešok

1 269,38

10

PO – prenosné plávajúce čerpadlo

1 740, 00

11

PO – motorová striekačka

3 972,65

12

MŠ – plynový kotol

1 403,57

13

Komunitné centrum a MŠ - projekt

2 100,00

14

ŠJ – počítač

541,77

 

Úhrn

89 413,91

 

Finančné operácie - výdavkové

Finančné operácie nie sú súčasťou výdavkov rozpočtu, ale sú to vrátky úverov.

V rámci finančných operácií sú zúčtované výdavky na splácanie istinyúveru zo ŠFRB na výstavbu bytovky (7 b. j.)  9 700,90 €. 

Školské zariadenie s právnou subjektivitou 
Základná škola Toporec, rozpočtová organizácia Obce Toporec

ZŠ mala k 30. 6. 2013 celkom 294 žiakov a k 31. 12. 2013 to bolo 289 žiakov.

Základná škola je financovaná dotáciami zo štátu prostredníctvom Krajského školského úradu. Výška príspevkov závisí od počtu žiakov. Kompetencie základného školstva boli prenesené na obec v roku 2002.

Školské zariadenie bez právnej subjektivity 
Materská škola Toporec

MŠ mala k 30. 06. 2013 celkom 53 detí a k 31. 12. 2013 to bolo 56 detí. Materská škola je školské zariadenie, ktoré financuje obec zo svojho rozpočtu.

Školská jedáleň pri MŠ

Financovanie nákupu potravín v školskej jedálni pri MŠ je realizované prostredníctvom samostatného bankového účtu, ktorý nie je súčasťou rozpočtu z dôvodu, že potraviny si hradia stravníci.

Správa o podrobnom hospodárení Základnej školy, rozpočtovej organizácie obce tvorí prílohu záverečného účtu.

A. Plnenie rozpočtu príjmov a výdavkov

Bežný rozpočet:

 

Bežné príjmy - obec

 1 089 820,92

Vlastné príjmy základnej školy

        3,63

Bežné výdavky - obec

    419 381,52

Výdavky základnej školy

   433 843,48

Rozdiel   +/-

+ 236 599,55

Výsledkom bežného rozpočtu je prebytok vo výške 236 599,55 €. Prebytok bežného rozpočtu je podľa zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy možné použiť na krytie schodku kapitálového rozpočtu a na úhradu návratných zdrojov financovania prostredníctvomvýdavkových finančných operácií.

Kapitálový rozpočet:

 

Kapitálové príjmy - obec

         0,00

Kapitálové výdavky - obec

89 413,91

Rozdiel  +/-

 - 89 413,91

Kapitálový rozpočet je schodkový vo výške  89 413,91 €.

Celkový výsledok hospodárenia za rok 2013 je prebytok vo výške  147 185,64 €.    

V rámci finančných operácií neboli dosiahnuté žiadne príjmy. Výdavkovú časť tvoria splátky úveru ŠFRB.

Finančné operácie:

 

Príjmové finančné operácie - obec

        0,00

Výdavkové finančné operácie - obec

 9 700,90

Rozdiel +/-

                         -  9 700,90

Splátky úveru ŠFRB boli realizované z prebytku hospodárenia v roku 2012.

Finančné usporiadanie výsledku hospodárenia

Prebytok bežného rozpočtu

 236 599,55

Schodok kapitálového rozpočtu

                          - 89 413,91

Výsledok hospodárenia rozpočtu - prebytok

147 185,64

Výsledok finančných operácií

- 9 700,90

Z toho:

 

- celková potreba zdrojov na krytie

                          - 11 464,70

vylúčené prostriedky

- 2447,11

- tvorba rezervného fondu

 133 273,83

 

B. Bilancia aktív a pasív obce k 31. 12. 2013

 

AKTÍVA

Stav k 31.12.2013

Bezprostredne predchádzajúce účtovné obdobie

Neobežný majetok

/dlhodobý nehm. majetok, dlhodobý hmotný majetok,                                       dlhodobý finančný majetok/

2 909 544,77 €

2 896 051,39 €

Obežný majetok                   

   /zásoby, pohľadávky, finančný majetok, poskytnuté

  návratné finančné výpomoci/

1 169 381,71 €

1 059 848,09 €

Časové rozlíšenie                

/náklady budúcich období/

28 867,87 €

30 831,14 €

 

 

 

PASÍVA

Stav k 31.12.2013

Bezprostredne predchádzajúce účtovné obdobie

Vlastné zdroje krytia majetku                                               

/ výsledok hospodárenia

zdroje krytia rozpočtového hospodárenia/

1 986 185,57 €

1 762 510,89 €

Záväzky

/dlhodobé záväzky, krátkodobé záväzky, zúčtovanie medzi subjektmi verej. správy, rezervy, úvery/

 

297 918,60 €

304 675,60 €

Časové rozlíšenie     

/výdavky budúcich období, výnosy budúcich

období/

1 823 690,18 €

1 919 544,13 €

 

C. Prehľad o stave bankových účtov k 31.12.2013

Banka

číslo účtu

K 1.1.2013 Eur

K 31.12.2013 Eur

VÚB - bežný účet

28322562/0200

35 323,96

10 405,92

DEXIA - bežný účet

1607836001/5600

212 951,95

411 014,83

VÚB - základná škola

1638149853/0200

2 441,03

2 564,63

VÚB - sociálny fond

1504544559/0200

180,59

28,04

VÚB - hmotná núdza

1938507253/0200

578,02

474,71

VÚB - komunitné centrum

2032725355/0200

28,43

227,83

VÚB - dotácie

2661696251/0200

38 024,18

396,98

VÚB - bytový dom-zálohy

2644859055/0200

7 000,00

6 000,00

VÚB - bytový dom-m.platby

2644847054/0200

3 098,31

4 833,20

VÚB - školská jedáleň pri MŠ

1661753055/0200

7,94

1 857,90

Dátum vloženia: 29. 6. 2015 0:00
Dátum poslednej aktualizácie: 29. 6. 2015 0:00

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.
Voľne k stiahnutiu:

Kontakt

OBEC TOPOREC
Námestie sv. Michala 76/2
059 95 Toporec

Tel.: 052 / 458 40 46
outoporec@slnet.sk

www.toporec.sk
IČO: 00 326 631

DIČ 2020697316

VÚB Banka: oooooooooooo

Preklad (translations)

Czech English French German Hungarian Italian Polish Russian Slovak Spanish

Kalendár

Po Ut St Št Pia So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Mapový portál obce

mapový portálVážení občania, dávame Vám do pozornosti nový mapový portál našej obce. Tu môžete získať aktuálne informácie o vlastníckych vzťahoch, vyhľadať listy vlastníctva, prípadne služby v obci.

Návštevnosť

Návštevnosť:

ONLINE:2
DNES:14
TÝŽDEŇ:522
CELKOM:705054